Klik hier om de pdf versie van deze kijkwijzer te downloaden.

 SCHRIJVENCATEGORIE 1CATEGORIE 2CATEGORIE 3CATEGORIE 4
1Klankzuivere woorden spellenLl kan klankzuivere woorden niet correct spellen.Ll kan eenlettergrepige klankzuivere woorden correct spellen.Ll kan meerlettergrepige klankzuivere woorden correct spellen.Ll kan klankzuivere woorden goed spellen.
2Niet-klankzuivere woorden spellenLl kan niet-klankzuivere woorden niet correct spellen.Ll kan eenlettergrepige niet-klankzuivere woorden correct spellen.Ll kan meerlettergrepige niet-klankzuivere woorden correct spellen.Ll kan niet-klankzuivere woorden goed spellen.
3Informatie kopiërenLl kan schriftelijk aangeboden informatie niet overschrijven.

Advertentie 1 en 2
Ll maakt veel fouten bij het overschrijven van informatie.

Advertentie 1 en 2
Ll slaagt er meestal in de gegeven informatie over te schrijven.Ll kan schriftelijk aangeboden informatie goed overschrijven.
4Schriftelijke boodschappen weergevenLl kan een boodschap niet schriftelijk weergeven.Ll kan slechts met moeite een boodschap neerschrijven.Ll slaagt er behoorlijk in schriftelijke bood-schappen te verwoorden.

Advertentie 3 en 4
Ll kan schriftelijke boodschappen vlot en goed formuleren.

Advertentie 3 en 4
5Plezier beleven aan het schrijvenLl vertoont geen motivatie om teksten te schrijven.Ll vertoont weinig motivatie om teksten te schrijven.Ll toont zich eerder gemotiveerd om teksten te schrijven.Ll beleeft duidelijk plezier aan het schrijven van teksten.
6Woorden in schriftelijke communicatie gebruiken.Ll kan bij het schrijven een zeer beperkt aantal woorden gebruiken.

 

Ll maakt bij het schrijven gebruik van een eerder beperkt aantal woorden.Ll getuigt van een behoorlijke woorden-schat bij het schrijven.

Advertentie 3 en 4
Ll kan bij het schrijven een vrij grote woordenschat gebruiken.

Advertentie 3 en 4

 

(Ll = De leerling, CATEGORIE 1 = start, CATEGORIE 2 = kleine vorderingen, CATEGORIE 3 = behoorlijke vorderingen, CATEGORIE 4 = doel bereikt.)